tisdag 16 juni 2015

I DAG HAR JAG BLAND ANNAT OLJAT ETT VRÅÅÅLTÖRSTIGT ALTANGOLV OCH FÅTT OCEANER AV ENERGI...

Än en gång visade det sig att min gamla mammas ord vara sanna  och "jädrans, småländskt rediga"! "Man blir tröttare av det man inte gör än det som man inte får gjort", det sa hon ofta.

För tänk, att under den dag som snart lider mot sitt slut har jag för ovanligheten skull fått lite gjort, som det är lite substans i... Och känslan som det jobbet lämnar efter sig kan bara beskrivas som extremt tillfredsställande...

Latmasken är, och har alltid varit, en svårbotad åkomma för mig, och det är inte sällan som att ta sig upp ur ett svart hål när man ska "få ändan ur vagnen" och "komma till skott" med det som rent erfarenhetsmässigt,  visat sig inte kan göra sig självt...

Man kan ju inte sitta och skriva, och hålla på med den självmedicineringen hela tiden, "det går inte i längden",  "det håller inte i det långa loppet"! Nu är det "kväller" som nån Astrid Lindgren -figur en gång sa, och som grädden på moset efter det här dagsverket har jag nu slagit till med en oöverträffat god vegetarisk lasagne till kvällsmat!

Och så tänker jag medan jag klappar mig på magen efter middan:
Att banne mig om man inte får minst dubbelt så mycket energi av att pricka av den gulnade "att -göra -listan" och gå från förträngning till handling, som den energiförlust det alltid innebär att låta bli att göra det!

Hej från mej! ( glad blir man  förresten också, och nästan lite käck faktiskt...) Det är inte likt mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar